dinsdag 23 december 2014

Kerstboom.

Vorig jaar ben ik begonnen met het haken van de kerstboom uit het boek van Christel Krukkert. Niet met een bolletje katoen, maar met gepunnikt acryl. Bijna 50 bollen acryl hebben mijn 2 jongsten, mijn moeder en ik gepunnikt. Gelukkig met een punnikmolen, anders had het nog wel jaren geduurd. De boom was vorig jaar al bijna klaar, maar ik kwam 2 bolletjes te kort.. 2 bolletjes van een kleur die niet meer te krijgen was. Uiteindelijk heb ik 2 bolletjes acryl uit Frankrijk laten komen. En jullie raden het natuurlijk al, er zat kleurverschil in, dus.... boom bijna weer helemaal uitgehaald en op een stuk waar het kleurverschil niet te zien was, de 2 gepunnikte bolletjes gehaakt. Binnen in de boom wordt zit een afgezaagde bezemsteel en houten rondjes om de boom steviger te maken zodat hij ook daadwerkelijk als kerstboom gebruikt kan worden.

Met dank aan mijn kinderen en mijn moeder voor het draaien aan de punnikmolen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten